Obserwatorzy

niedziela, 4 listopada 2012

Urodzinowe ciasto

Przepraszam za moją nieobecność, aczkolwiek w czwartek jeździłam po cmentarzach, w piątek miałam urodziny i przygotowywałam jedzonko na sobotnią imprezkę organizowaną z tegoż powodu :).
I 21 lat minęło, ahh... ale ten czas szybko leci :) Czasem chciałabym się cofnąć do czasów kiedy byłam dzieckiem i nie miałam żadnych problemów. Wtedy świat wydawał się taki prosty, idealny i kolorowy.

Dziś zostawiam Was z moim urodzinowym szybkim ciastem :) 
Składniki:
Biszkopt:
6 jajek 
1 1/3 szkl. cukru
1 2/3 szkl. mąki
2 płaskie łyżki kakao
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa:
1 opakowanie kremu Tiramisu
1 opakowanie kremu truskawkowego

Wierzch ciasta:
1,5 tabliczki czekolady mlecznej
8 łyżek mleka

Przygotowanie:
Biszkopt:
Białka ubić, dodać cukier i nadal ubijać. Dodać żółtka i mieszać. Następnie dodać wymieszaną mąkę z kakao i proszkiem do pieczenia. Delikatnie wymieszać. 
Ciasto wylać na nasmarowaną tłuszczem formę (u mnie jest to blacha 42 x 27). 
Włożyć do nagrzanego piekarnika i piec ok. 25 min w temp. 180°COstudzić.
Masy:
Masy przygotować wg przepisów na opakowaniach.
Masę tiramisu wyłożyć na jednej połowie przeciętego w poziomie ciasta, a masę truskawkową wyłożyć na drugą połowę.
Wierzch ciasta polać roztopioną czekoladą.
P.S. Jako, że mam do napisania duży projekt na 'podstawy projektowania inżynierskiego' oraz zaczynają się kolokwia, mój czas będzie nieco ograniczony, ale w miarę możliwości będę regularnie odwiedzała swojego bloga oraz blogi moich czytelników.