Obserwatorzy

poniedziałek, 29 października 2012

Halloween

Witam, witam !
Już niedługo święto Halloween, które jest coraz bardziej (moim zdaniem) popularne w Polsce. 
Osobiście nic do tego nie mam, aczkolwiek ja jestem tradycjonalistką i rano 1 listopada wybieram się na groby moich bliskich.
 A'la Halloween zrobię sobie może 2 listopada, bo wtedy mam urodziny ;)
Pokrótce o święcie:

To straszne święto obchodzono już 2000 lat temu. Zapoczątkował je Celtycki lud, obchodząc 31 października święto zwane "Wigilia Wszystkich Świętych". Według dawnych wierzeń dusze zmarłych wracały w następnym roku na ziemię, żeby wejść w ciała żywych. Aby temu zapobiec, 31 października Celtowie konstruowali przeróżne, straszne maski i przebrania, mające imitować demony i upiory. Przebrani tańczyli wokół rozpalonych ognisk, robiąc dużo hałasu, żeby je odpędzić, jak najdalej od ludzkich siedzib. Był to dobry czas na wróżenie, gdyż uważano, że otwierają się wrota przyszłości, a mnogość przebywających na ziemi dusz, pomaga wróżbitom. 
Charakterystycznym elementem pejzażu na Halloween są ustawiane tego dnia w ogrodach dynie z wyciętymi dziurami oznaczającymi nos i oczy, i często ze świecącymi lampionami w środku. Zwyczaj ustawiania dyń, zwanych "Jack-o-lantern", tłumaczy inna legenda irlandzka, o niejakim Jacku - pijaku i włóczędze.
Przedstawiam wam też ciekawe przebrania jakie znalazłam w internecie.






A Wy co sądzicie o tym święcie ?