Obserwatorzy

niedziela, 23 grudnia 2012

Choinki z pierniczków

Ostatnie dni były pełne przygotowań, wypieków i porządkowania. 
Z tegoż też powodu nie miałam czasu zajrzeć na bloga. :( 
No i jeszcze ta choroba, która ciężko przechodzi, ale jakoś powoli ucieka - na szczęście (!), bo mam już dość ciągłego kichania i kaszlania. 

Dziś ostatni raz pojawiam się na blogu przed świętami, dlatego też Moi Mili chciałam Wam złożyć najserdeczniejsze życzenia z okazji Bożego Narodzenia !
Niech przy żywicznym zapachu strojonej choinki,
upłyną piękne chwile polskiej Wigilii:
we wspólnie śpiewaną kolędą,
z upragnionym gościem przy stole
i w rodzinnym, pełnym radości gronie.
WESOŁYCH ŚWIĄT !
Przedstawiam Wam również moje choinki z pierniczków, które staną na wigilijnym stole.
Przepis na te pyszne pierniki zaciągnęłam z blogu Kruszynki.
Są pyszne !

Składniki:
1 kg mąki
1 kostka margaryny
1 szkl. cukru
¾ szkl. miodu
1 łyżka kakao
3 łyżki przyprawy do pierników
3 jajka
2 łyżeczki sody

Przygotowanie:
Margarynę roztapiamy w garnku. Dodajemy cukier, miód, kakao i przyprawę do pierników. Dokładnie mieszamy roztapiając wszystkie składniki. Zostawiamy do wystygnięcia.  Następnie dodajemy jajka. Dokładnie mieszamy. Masa powinna być dość gęsta.

Mąkę wsypujemy do miski. Robimy dołek. Rozrabiamy sodę  z łyżeczką wody i wlewamy. Dodajemy wcześniej przygotowaną masę i czekamy 5 min. Zarabiamy ciasto. Rozwałkowujemy. Wykrawamy foremkami.
Kładziemy na wysmarowaną tłuszczem blachę (lub wyłożoną papierem do pieczenia).
Pieczemy  10-13 min. w 180˚C.
Polewa do pierniczków to biała czekolada z Delecty.